11 правил. ДСНС надало рекомендації, як діяти вчителям під час уроку, якщо оголошують повітряну тривогу
ДСНС пропонує алгоритм дій для вчителів, якщо під час уроків вмикається сигнал повітряної тривоги, передає МОН. У закладах освіти мають бути створені відповідні умови щодо укриттів. Також необхідно підготувати всіх учасників освітнього процесу, а саме:
Ознайомити з місцем розташування укриттів, правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому.
Пояснити, якими мають бути дії, що передбачені Планом реагування на надзвичайні ситуації або Інструкції закладу.
Обговорити, які необхідні речі учасники освітнього процесу мають узяти із собою в укриття.
Розподілити учасників освітнього процесу в укриттях з урахуванням місткості та розташування.
Встановити покажчики напрямку руху до укриттів для швидкого та безпечного переміщення.
У разі сигналу повітряної тривоги вчителі чи відповідальні особи мають організувати й супроводжувати переміщення учасників освітнього процесу. Після завершення небезпеки та оголошення скасування сигналу ці ж люди мають організувати повернення учасників освітнього процесу до запланованих заходів. До того ж варто перевірити наявність учнів в укритті та у приміщеннях закладу освіти після завершення небезпеки.
Під час сигналу повітряної тривоги:
Відповідальна особа вмикає систему оповіщення закладу.
Вчитель сповіщає учнів про загрозу, а батьків – про переміщення дітей до укриття.
Необхідно організувати пересування двома колонами в приміщенні класу та швидко залишити кабінет.
Для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники.
Для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник.
Відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу. А після завершення перевірки – прямувати до найближчого укриття.
Учні, які перебувають на подвір’ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття фонду захисних споруд.
В укритті відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця.
Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті.
Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, аби учасники освітнього процесу виходили з укриттів колонами або групами.
Під час переміщення до укриттів необхідно врахувати потреби інклюзивних груп і класів, якщо такі є. Наприклад, попередньо проводити з дітьми з ООП навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП.