У МОН пояснили, як виховувати учнів шкіл під час війни
Міністерство освіти напередодні початку навчального року надало традиційні рекомендації для вчителів щодо організації виховного процесу в 2022/23 році.
Документ містить рекомендації щодо національно-патріотичного виховання, протидії булінгу, запобігання домашньому насильству, протидії торгівлі людьми, профілактики шкідливих звичок та девіантної поведінки, сприяння розвитку учнівського самоврядування, сімейного виховання у нових реаліях воєнного стану.
Також у листі надані рекомендації щодо психологічної підтримки учасників освітнього процесу під час війни, зокрема поданий перелік курсів, проєктів, каналів, порад професійних психологів.
У Міносвіти наголошують, що війна впливає на психічне здоров’я кожного громадянина України, тому одним із головних завдань закладу освіти наразі є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу.
«У жорстоких реаліях воєнного стану в Україні перед освітянами стоїть важливе завдання – об’єднання зусиль педагогічної та громадської спільнот на засадах взаєморозуміння, співробітництва щодо захисту прав та свобод, оволодіння дітьми універсальними цінностями та моделями поведінки, які складають основу світової культури», – зазначають автори рекомендацій.
Окрім того, зазначають у МОН, успішність виховання, у тому числі й національно-патріотичного, значно підвищиться, якщо усі навчаться протидіяти маніпулятивним впливам.
«Кількість повідомлень, яку ми «перетравлюємо», незрівнянна ні з чим та зростає щодня. Наше завдання – критично сприймати будь-яку інформацію, що надходить. Пам’ятати, що ми є суб’єктами нашого життя, а не об’єктами впливів зовні. І здатні усвідомлено приймати рішення. Більше того – маємо навчати цього наших дітей. У часи невизначеності, відсутності усталених рішень, які всі ми зараз переживаємо, особливого значення для виживання людини, суспільства, держави набуває критичне мислення», – підкреслили у відомстві.
Для використання у практичній роботі педагогам надані корисні посилання, у тому числі на банк педагогічних технологій, матеріали МОН, вебінари, анімаційні ролики тощо.
Зміст рекомендацій має бути доведений до відома керівників органів управління освітою різного рівня, керівників та педагогічних працівників закладів освіти з метою з метою об’єднання зусиль педагогічної та громадської спільнот на засадах взаєморозуміння та співробітництва щодо захисту прав і свобод, формування у дітей ціннісних життєвих навичок та моделей поведінки.