Інклюзивна освіта в НУШ: виклики воєнного часу
Створити безпечне освітнє середовище – одне з першочергових завдань закладу освіти під час війни. Водночас наявність обладнаних укриттів чи інструкцій – лише частина необхідної безпеки. Розповідаємо про організацію освітнього процесу на засадах рівності та інклюзивності.
Тема інклюзивної освіти є актуальною і в ПМГ,станом на 1.09.23 матимемо три інклюзивних класи.До роботи в них потрібна серйозна підготовка всього колективу.
Нова українська школа забезпечує рівний доступ до освіти кожного учня – без будь-яких форм дискримінації. Цінування багатоманітності, врахування відмінностей кожного учня та учениці, створення комфортного освітнього середовища – основа для організації навчання на засадах рівності прав та можливостей, поваги до людської гідності, недискримінації, інклюзивності.
«У нашому класі ми керуємось принципами взаємо- і самоповаги. Вдало працюємо в малих групах за методиками кооперативного навчання. За таких умов школярі з особливими освітніми потребами починають краще спілкуватися та взаємодіяти. Поліпшується моторний, мовленнєвий, соціальний та емоційний розвиток. Окрім того, на допомогу приходять асистенти вчителя. У кожної дитини своя індивідуальна освітня траєкторія розвитку та команда супроводу. Вона допомагає цю траєкторію розробити та відстежувати», – розповіла у відео проєкту «Навчаємось разом» учителька Агрономічненського ліцею на Вінниччині Надія Бойчук.
Повномасштабна війна створила додаткові виклики до організації освітнього процесу. Тому Уряд спростив умови організації інклюзивного навчання. Власні рекомендації щодо організації освітнього процесу для дітей із порушеннями зору, слуху та інтелектуального розвитку презентував Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
Повністю читайте тут https://osvita.ua/school/inclusive_education/89560