Сторінка директора, 22 квітня 2020
Шановні відвідувачі!
Зазвичай я двічі на рік дописував у цю колонку, однак довготривала перерва в освітньому процесі викликала потребу спілкуватися з вами частіше.
Правда, я це роблю доволі часто на ресурсі Ошкола (електронний щоденник), однак упевненості, що всі батьки прислухалися до наших порад і підключили цю систему,немає.
Коли було оголошено карантин 12 березня, я, як і інші, сподівався,що він швидко закінчиться і всі повернуться на робочі місця. Проте сталось зовсім інше: поки що карантину не видно кінця.
Дирекція швидко зреагувала на виклик часу. Ми швидко створили для вчителів 5 навчальних роликів, де описувалося, як розпочати роботу на платформі Google Classroom з "нуля",спеціальний розділ на сайті,налагодили комунікацію у системі Ошкола. Щотижня учитель інформатики Бушина І.Б. разом із заступником директора Науменко О.В. проводять вебінари для всіх учителів, що бажають навчитися працювати онлайн. Інжернер-електронік, учителі інформатики майже в цілодобовому режимі надають допомогу педагогам.
Ми згадали, що ще рік тому було створено на Google власний домен fcg.ck.ua із величезними можливостями й вирішили працювати тільки з цим ресурсом.
Тому терміново створили без винятку для всіх учнів та гімназистів корпоративні адреси, те ж саме зробили для вчителів та розмістили їх в розділі цього сайту ВЧИТЕЛІ.
Щоп’ятниці я проводжу моніторинг роботи педагогів, який потім прикладаю до табеля виходу на роботу (для контролюючих органів), інколи моніторю види робіт, які застосовують педагоги в роботі з учнями.Це дозволяє виявити нам слабкі місця, виправити недоліки та вдосконалити систему дистанційного навчання, яке стає єдиною можливістю для здійснення освітнього процесу.
Вже зараз,після кількох тижнів роботи,можна зробити такі висновки.:
1.Через невизначеність щодо тривалості карантину,оголошення їх у майбутньому дистанційна освіта повинна стати чи не найважливішою формою навчання в порівнянні з традиційною класно-урочною системою.Школа стане гібридною,де класно-урочна система поєднуватиметься з дистанційною при першій потребі.
2.Дистанційне навчання виявилось доволі складним й енерговитратним для всіх учасників освітнього процесу. Учителі та учні стверджують, що доводиться значно більше часу й зусиль витрачати на підготовку й проведення уроків, а робота з комп’ютером є надто виснажливою.
3.Освіта виявилась не готовою до такого виклику часу, і зараз увесь світ шукає шляхи відходу від класно-урочної системи до чогось нового. І знову альтернативи дистанційному навчанню важко буде знайти в час тотальної цифровізації життя.
4.Окремі складові шкільного життя вже ніколи не будуть такими, як до початку оголошення пандемії. Кардинально зміниться організація харчування, на першому місці постане тема безпеки в закладах освіти. Можливо, потрібно буде купувати в школи потужні тепловізори, забезпечувати персонал масками та рукавичками. Репетиторство піде в небуття і перейде в інтернет.
5.Кардинальному реформуванню потрібно піддати медичне забезпечення закладів освіти: медсестра в нинішньому статусі буде малопотрібна в закладі освіти.
6.Курси перепідготовки вчителів, як на мене,повинні негайно навчитись вчити вчителів дистанційної роботи. Не на папері, а в реальних умовах.А це справа не одного дня.
7.Автори підручників могли вже зараз думати про адаптацію друкованого видання до ймовірного дистанційного навчання. Підручник міг би "схуднути" в рази й містити численні електронні девайси , які б переадресовували учня та вчителя на електронні ресурси, а вчителю не потрібно було б їх шукати власноруч,стали своєрідними підручниками-конструкторами. Звісно, що Міносвіти варто внести суттєві зміни в навчальні програми, а школі - у власні освітні програми.
8.Якщо пандемію не вдасться вгамувати протягом ближчого часу, кардинально може змінитись роль учителя в цілому. Педагогів може стати значно менше кількісно, а їх функції кардинально зміняться.Вчитель більше не може бути бути просто знавцем свого предмета. Він повинен стати фасилітатором, який заохочує, координує командну роботу.
9.Поширення набудуть Хоумскулінг і М-навчання,як би це не тривожило нинішню педагогічну спільноту з традиційним баченням розвитку освіти.Освіта ж стане глобальною.
10.Звичайно, численні аспекти управлінської діяльності з численними обов’язковими наказами, розпорядженнями,інструкціями також стануть історією...
Це лише деякі бачення змін, які, очевидно, можуть стати реальністю вже незабаром, якщо людство не приборкає пандемію.
Вони, звичайно, спірні, багато хто з ними не погодиться.
А можливо,людство незабаром винайде вакцину, і ми лише згадуватимемо про те, що сталося, як про вкрай неприємну подію.
Зичу всім добра й здоров’я!
24 квітня 2020 року
Директор С.І.Саєнко
Відредаговано 25.04.2020