Психологічна служба гімназії - підсумок роботи за рік
У гімназії діє психологічна служба, яка включає роботу з здобувачами освіти, їх батьками і педагогічними працівниками. Дана робота здійснюється соціальним педагогом Дудник С. В. та практичним психологом гімназії Синичук Н.М.. Психологічна служба спрямована на збереження і зміцнення психологічного здоров’я, підвищення адаптивних можливостей учнів, на створення умов для повноцінного та гармонійного розвитку всіх учасників освітнього процесу. Систематична робота психологічної служби протягом 2023-2024 навчального року була спрямована на своєчасне вивчення психічного та фізичного розвитку гімназистів, мотивів їхньої поведінки і навчальної діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних особливостей, створення умов для саморозвитку та самовиховання. Особлива увага зверталася на формування навичок здорового способу життя учнів. Учасники освітнього процесу були обізнані з номерами телефонів Національної дитячої “Гарячої лінії” та телефонами довіри. Систематично проводились бесіди, консультації з превентивного виховання та профілактики розв’язання конфліктних ситуацій, профілактики булінгу, кібер-булінгу, сехтингу, мобінгу в учнівських та в педагогічному колективах. Посилена робота з батьками, виступи на батьківських зборах. Проведення соціальної паспортизації гімназії, поновлено банк даних учнів пільгових категорій, обстежено соціально побутові умови учнів по запиту.
На початку навчального року було вивчено рівень розвитку та адаптації до шкільного навчання учнів перших класів, та адаптаційний процес до навчання у середній ланці учнів 5-х класів. Дослідження професійних нахилів, інтересів гімназистів 9-11 класів. Протягом навчального року здійснювався соціально-психологічний супровід новоприбулих учнів.
Під час надання консультативної роботи з учнями, батьками, педагогами, тематикою звернення частіше за все були: психологічні особливості міжособистісних стосунків, підвищення самооцінки та впевненості у собі, формування емоційно-вольової сфери, взаємини у сім’ї, улагодження конфліктних питань, профілактика порушень навчальної дисципліни, профілактика пропусків уроків без поважних причин); з батьками - (психологічні особливості дитини на різних етапах розвитку особистості, проблема «батьки й діти» «діти й діти».
Пртягом 2023 -2024 н.р. активно проводились різні заходи стосовно попередження випадків булінгу, насилля, секстингу, профілактики шкідливих звичок та стійкої соціальної дезадаптації учнів. Організовувались зустрічі з працівниками правоохоронних органів, велася співпраця з представниками соціальної служби у справах дітей та представниками центру соціальних служб для дітей сім’ї та молоді. Фахівці психологічної служби брали активну участь в засіданнях ради профілактики та ради гімназії. Була посилена співпраця з ГО, з представниками вищих навчальних закладів з метою профорієнтаційних заходів та співпраця з департаментами освіти й департаментом соціальної політики з метою організації оздоровлення учнів пільгових категорій.
Серед іншого в години організаційно-методичної роботи відбувалася підготовка спеціалістів психологічної служби до корекційно-розвиткової роботи, обробка результатів діагностик, оформлення протоколів спостережень, бесід, розробка інформаційних буклетів, методичних рекомендацій для батьків, законних представників. Систематично здійснювалося розповсюдження психологічних матеріалів (брошури, буклети, інформаційні повідомлення, рекомендації) по класам відповідно до проблем та запитів. Фахівці психологічної служби гімназії постійно удосконалювали свою фахову майстерність. Брали участь у виїзних робочих зустрічах, воркшопах, вебінарах, працювали з додатковою літературою з психології та педагогіки, знайомились з новими цікавими методиками, інтерактивними тестами, матеріалами щодо соціально-психологічного супроводу та корекційної роботи.