Як організувати дистанційне навчання. Поради від практичного психолога Міхновської С.В.
Сподіваюсь, що багато з вас вже увійшли колію дистанційного навчання, але якщо досі виникають складнощі, то ця стаття саме для вас. Перш за все виберіть зручний для дитини час і обговоріть з нею правила і режим дистанційного навчання. Обов’язково обговоріть час в який починаються заняття і перерви.
Загальна організація (для всіх вікових категорій)
Слід пам’ятати, що урок повинен тривати 20-30 хв.(залежно від віку і обсягу матеріалу) потім перерва, краще, якщо ми зупинимось трохи раніше, ніж прийде втома. Під час перерви можна зробити руханку, пройтися, вийти на балкон, але в жодному разі не залишатися в статичному положенні (перенести увагу в інтернет не дуже вдала ідея, враховуючи, що заняття проходять за допомогою гаджетів і організм відчуває велику потребу у кисні і руху).
Перевірте робоче місце, приладдя для занять (їх повинно бути вдосталь і бажано з запасом, щоб не відволікатися під час навчального процесу). Ідеально, коли є окрема кімната і можливість зосередитися, якщо такої можливості немає домовляйтеся що в години навчання повинна бути максимальна тиша, якщо є маленькі діти організуйтесь так ,щоб вони не заважали, якщо сусіди почали гучний ремонт ви маєте право зробити їм зауваження (працювати гучним приладдям під час карантину заборонено і карається штрафом від двох до десяти неоподаткованих мінімумів). Ми всі зараз змушені жити і працювати разом на невеличкій території, і це час перегляду кордонів кожної людини – неважливо, великої чи маленької – і поваги до цих кордонів. Це час, коли батьки вчаться стукати, перш ніж увійти в кімнату підлітка, якщо вони не робили цього раніше. Час, коли дитина вчиться не підходити без нагальної потреби до мами, яка працює на дому. Але дуже важливо про все домовитися за здалегіть .
Пропоную такий приблизний розклад .
9.00 підйом
9.05 руханка
9.15 водні процедури
9.20 сніданок
10.00 навчання
10.25 перерва
10.30 навчання
10.55 перерва
11.05 навчання і т.д. до 13
Після обіду вже краще зайнятися чимось іншим , якщо є бажання (у учня!) можна трішки продовжити, але заняття не повинні займати цілий день, це призведе до швидкого вигорання!
Виконання завдань
1. Складіть план на день з розподілом завдань, максимум сім пунктів .Не намагайтесь виконати одразу все (особливо якщо вже накопилися борги),беріть по одному і маленькими кроками «до перемоги», час наздогнати зараз є ,головне систематизуватись і організувати себе.
2. Перш за все працюємо з власними вчителями, вони найкраще знають ,що для вас є актуальним. Якщо у вас, з якоїсь причини, немає змоги займатися дистанційно із власним викладачем в пригоді можуть стати державні телеуроки іх завжди можна подивитися в 10 годин ранку, або YOUTUBE у зручний час .Нагадую, що ПМГ працює на платформі GOOGLE classroom, там ви маєте змогу працювати з власним викладачем і отримувати зворотній зв’язок. При виникненні проблем з підключенням зв’яжиться з нашим техніком Євгеном (0664109822), він допоможе, або з викладачами інформатики.
3.Ви мабуть звертали увагу ,що на контрольних дають спочатку простіші, а потім складні завдання? Це так званий принцип «розкачки», він завжди дієвий для так званих «сов» , діточок, які не стають рано ,їдять повільно, довше «розкачуються», а ось жайворонкам можна починати і з більш складних завдань, а закінчувати простішими. З заняттями теж саме-«совушки» зазвичай довше включаються, але і здатні довше працювати, «жайворонки», навпаки активні, жваві, швиденько їдять, вибираючи найсмачніше, миттєво включаються але і втомлюються скоріше, тому по можливості обирайте для себе тип навантаження притаманний власній особистості .Слід зауважити, що руханку «сові» потрібно робити до урока ,а «жайворонку» після.
4.Використовуйте таймер, він врятує від перевтоми і зайвого витрачання часу, допоможе організуватися і діяти за планом.
Початкова ланка.
Зараз найскладніше першачкам і їх батькам. Батьки повинні пам’ятати , що вони не вчителі і більшість не психологи, їх вимоги і перфекціонізм зараз не на часі. Звісно ,кожен хоче бачити свою дитину найрозумнішою, найталановитішою ,але у кожної малечі свій шлях, тому вгамовуємо претензії і спокійно працюємо. На карантині маса причин для вигорання ,депресій, тривог, тому не варто зараз підливати масло у вогонь .Головна задача дорослого ЗБЕРЕГТИ ЕМОЦІЙНУ РІВНОВАГУ.
1.Якщо малеча випала з режиму ,його необхідно повернути.
2.Складаємо разом з дитино розпорядок дня.
3.Обираємо разом яка музика буде будити ,яка звати до урок, яка на перерву.(Не всі діти люблять приступати до навчання ,тому краще ,щоб голос мами або тата не був пов’язаний з негативними емоціями, краще використовуйте музику і бажано приємну для дитини).
4.Про кімнату і власний простір було написано вище, організований простір і порядок привчає дитину до самостійності і відповідальності. Подбайте про те ,щоб не було відволікаючих моментів.
5.Провідна задача молодшої ланки «навчитися вчитися». Зовсім не варто сидіти часами з дитиною, постійно контролювати-делегуйте відповідальність! Це не означає ,що потрібно кинути малечу один на один з горою уроків. Шукайте «золоту середину», справляйтеся як малеча встигає , було б добре погладити або легенько торкнутися дитячої спинки між лопаткам ,за мовою жестів і тіла це жест підтримки і схвалення, підвищення самооцінки, додавання сил. Як варіант грайте роль чарівника, який торкаючись голівки дитини чаклує : «В тебе все вийде», «Ти впораєшся», « Ти розумний» і т.д. Використовуйте афермації ,які зараз пропонує програма «Інтелект України», наші діти їх знають залюбки використовують.
6.Звертайте увагу на досягнення дитини. підбадьорюйте , особливо вдалі рішення підкреслюйте зеленою ручкою малюйте сонечка і смайлики. Помилки виправляйте синьою ручкою.
Пам’ятайте, у прешачків зараз проходить криза семи років плюс додався карантин, який є сам по собі є стресогенним фактором. Характер дитини може псуватися, тому будьте лоялні і цінуйте процес дорослішання ,м’яко повертайте дитину до позитиву ,цінуйте час проведений разом ,вони так швидко дорослішають.
Середня ланка
У школярів середньої школи під час підліткової кризи зазвичай страждає навчальна мотивація, тому що в мозку в цей час інші завдання. Підлітковий вік – це час, коли мозок складно сприймає нову інформацію. Дитина в цей момент стає дуже сонливою і починає трохи “гальмувати”. У неї потерпає довгострокова пам’ять. Все це відбувається з гормональною перебудовою, змінами у зовнішності, нервовими випадами, намаганнями відповідати своїй референтній групі. Криза особистості підліткового віку співпала з кризою обмеження спілкування ,зважайте на це.
1. Підлітку необхідно висипатися! Потреба у сні у пубертаті вища ніж зазвичай.
2. Підліток в змозі створити власний план на день ,нехай цим планом керує таймер, а не батьки. Зараз недоречно посилювати зайве напруження у родині. Домовляйтеся «на березі» ти живеш і виконуєш по таймеру заплановане ,ми не порушуємо твій власний простір, не контролюємо і допомагаємо. Підлітку важливо відчувати себе людиною авторитетною до якої ставляться з повагою, цінують його думку, радяться .
3. Не обмежуйте спілкування дитини у сітях, у них це єдиний шанс спілкування з референтною групою, яка є зараз для нього надважливою.
4. Робоче місце він вибирає собі сам і байдуже , де це буде, ставтеся з розумінням.
5. Надихайте власним прикладом, дитині важко заставити себе працювати коли батьки лежать перед телевізором. Ми можемо очікувати, що діти займуться зарядкою, якщо ми самі її робимо. Вони мають бачити, що ми вчимось або працюємо з дому. І це буде геніально – якщо ми всідаємось або разом, або кожен у своїй кімнаті, і до нього долітає, як ви слухаєте лекцію або працюєте.
Старшокласники
Юнацький вік вирізняєтья тим, що потреба відповідати певному колу друзів змінюється потребою бути особистістю. В нормі вони націлені на отримання результату ,самостійні і цілеспрямовані. З ними цікаво ділитися новинами, обмінюватися інформацією, дізноватися про нові платформи.
1.У юнаків які живуть під контролем не формується відповідальність, звичка бути контрольованим потребує психокорекції. Задайте собі питання, яку ви хочете випустити людину в світ?
2.Задача батьків нагадувати дитині рухатися , адже зараз що потребує уваги з вашої сторони. це тіло юнака ,м’язи і відпочинок. Домовтеся про спільні вправи, батько може на пару із сином віджиматася і підтягуватися, а дівчата відпрацьовувати руханки яких зараз в досталь.
Наразі хочу побажати вам рівноваги і душевного спокію, навчитися жити як умога ефективніше в умовах що склалися, перемагати обставини і залишатися людьми.