Шкільне життя: завдання для молодших школярів
Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям тринадцять практичних завдань для розвитку емоційного інтелекту, відповідального ставлення до власних обов’язків, свідомого вибору норм і моделей поведінки. Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню особистісно-оцінної, громадянської та соціальної компетентностей, розвитку вміння аналізувати та планувати свої дії.
Мій ранок перед школою: вчимося планувати. Це завдання допоможе дитині навчитися планувати свій ранок протягом шкільного п’ятиденного тижня, збагатити словниковий запас і розвинути навички читання, закріпити знання днів тижня й рутинних дій.
Де діють шкільні правила? Використання шаблону сприятиме формуванню громадянської та соціальної компетентностей, розвитку вміння аналізувати. Дитині пропонується з’ясувати, у яких місцях школи діють запропоновані правила. Також дитина має з’єднати правило з назвою місця, у якому воно діє.
Де можна шуміти? Завдання спрямовано на закріплення в учнів початкової школи правил поведінки в громадських, розважальних місцях та під час екскурсії в природу, формування вміння виявляти емоції в різних ситуаціях.
Правила поведінки в школі (англійською мовою). Це завдання допоможе дитині не лише навчитися складати правила поведінки в школі англійською мовою, а й закріпити знання про вживання модального дієслова must. Завдання складається з двох сторінок.
Правила в малюнках: учимося співпрацювати. Пропоноване завдання сприятиме набуттю дитиною досвіду громадянської поведінки й свідомому вибору норм і моделей поведінки. Дитині пропонується перелік правил для роботи у групі. До кожного правила потрібно намалювати малюнок-асоціацію й додати те, що важливе особисто для дитини.
Головоломка знайди слова: «Моя школа». Запропонуйте вашій дитині розгадати цю просту головоломку та знайти зашифровані в ній 14 слів, що мають відношення до навчання в школі.
Кросворд «Школа». Тематичне завдання-кросворд «Школа» допоможе дитині засвоїти правопис слів, пов'язаних зі школою. Розв'язуючи завдання, дитина тренуватиме пам'ять, увагу, виявлятиме кмітливість та допитливість.
Міркуємо, хто і для чого працює в школі. Директор/директорка. Завдання допоможе дитині дізнатися про людей, які працюють у школі, сприятиме створенню безпечного шкільного середовища. Дитині пропонується поміркувати про директора/директорку.
Робимо добрі справи. Це завдання допоможе дитині розвинути позитивні моральні якості, зокрема, прагнення допомагати іншим і чемно поводитися.
Дитині пропонується прочитати 12 дій, що можуть вважатися добрими справами, здійснювати ці дії під час перебування в школі й замальовувати відповідні комірки.
Аналізуємо свій день у школі. Завдання сприятиме розвитку емоційного інтелекту дитини, мовленнєвої культури й навичок письма. Дитині пропонується написати про свій день у школі, продовжуючи 5 речень, що відображають ставлення мовця до події і мають емоційне забарвлення.
Оцінюємо, як минув день. Це завдання сприятиме формуванню особистісно-оцінної компетенції дитини, розвитку здатності встановлювати причинно-наслідкові, смислові зв’язки між подіями життя та своїми переживаннями. Виконуючи завдання, діти вчитимуться здійснювати самоаналіз, висловлювати свої думки, почуття, ставлення й позиції.
Аналізуємо навчальний рік: що нового ми дізналися? Виконуючи завдання, дитина вчитиметься розповідати про свої успіхи, проблеми та ставлення, розпізнавати власні відчуття й емоції, пережиті в школі. Завдання сприятиме досягненню мети соціальної й громадянської освітньої галузі.
Вручаємо відзнаку «Справжній друг / Справжня подруга». Завдання сприятиме розвитку емоційного інтелекту дитини, допоможе навчитися здійснювати самооцінювання й взаємооцінювання. У процесі виконання завдань дитина вчитиметься аналізувати вчинки, мотиви поведінки, думки, налагоджувати соціальні зв’язки.