Гімназійний психолог
Міхновська Світлана Василівна
практичний психолог Першої міської гімназії м.Черкас
Освіта – Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
бакалавр з практичноі психологіі 2016р.
магістр з психологіі 2018р.
Психолог - це фахівець з вищою гуманітарною освітою в області психології, який працює зі здоровими людьми, котрі відчувають певні труднощі в конкретний момент свого життя.
Чим психолог відрізняється від психіатра?
Багато хто не відрізняють психолога від психіатра. А відмінності є, і до того ж суттєві. Психіатр - це людина з вищою медичною освітою, лікар, в обов'язки якого входить допомогти людині, перш за все, через медикаментозне лікування.
Психолог же нікого не лікує, він не має на це права. Психолог допомагає словом, аналізом ситуацій. На відміну від психіатра психолог працює тільки з психічно здоровими людьми, які потребують підтримки.
Чим займається психолог в школі?
Робота шкільного психолога здійснюється за наступними напрямками:
- Психологічна діагностика полягає в проведенні фронтальних (групових) та індивідуальних обстежень учнів за допомогою спеціальних методик. Діагностика проводиться за попереднім запитом вчителів або батьків, а також з ініціативи психолога з дослідницькою або профілактичною метою. Психодіагностичне напрямок включає: виявлення причин неуспішності, аналіз проблем особистісного розвитку, оцінка розвитку пізнавальних процесів і здібностей, аналіз поточного фізичного і психічного стану учнів, профорієнтація, аналіз міжособистісних відносин учнів, аналіз сімейних і дитячо - батьківських відносин.
- Психологічне консультування - це робота за конкретним запитом батьків, вчителів, учнів.
- Психологічна освіта полягає в тому, щоб знайомити вчителів і батьків з основними закономірностями і умовами сприятливого психічного розвитку дитини. Воно здійснюється в ході консультування, виступів на педагогічних радах і батьківських зборах.
- Корекційно-розвивальна робота проводиться у вигляді індивідуальних або групових занять, під час яких психолог намагається скорегувати небажані особливості психічного розвитку дитини. Ці заняття можуть бути спрямовані як на розвиток пізнавальних процесів (пам'ять, увага, мислення), так і на рішення проблем в емоційно-вольовій сфері, в сфері спілкування та проблеми самооцінки учнів. Психологічна освіта полягає в тому, щоб знайомити вчителів і батьків з основними закономірностями і умовами сприятливого психічного розвитку дитини. Воно здійснюється в ході консультування, виступів на педагогічних радах і батьківських зборах.
- Профілактичні заходи, спрямовані на охорону психічного здоров'я; попередження негараздів у розвитку людини, групи, суспільства; створення психологічних умов, сприятливих для цього розвитку.Важливо, що профілактика як психологічна допомога надається тоді, коли ще немає особливих труднощів та ускладнень у поведінці, житті та діяльності людини чи групи людей. Як правило, на основі моніторингу соціально-психологічних змін у житті суспільства, окремих його груп, особливостей та умов індивідуального розвитку людини прогнозують ті чи інші ускладнення і проводять попереджувальну роботу. Отже, психопрофілактична робота спрямована не на розв'язання актуальних психологічних проблем, а на перспективу
- Методична робота (підвищення професійної кваліфікації, самоосвіта, робота з аналітичної та звітною документацією).
З якими питаннями потрібно звертатися до шкільного психолога?
До психолога (як шкільного, так і будь-якого психолога-консультанта) має сенс звертатися з конкретним запитом з приводу систематично повторюваних (типових) труднощів дитини. При цьому бажано чітко формулювати, в чому полягають труднощі, наприклад:
- «Ступор» при виклику до дошки, нездатність відповісти урок, добре вивчений напередодні, провали на контрольних роботах, при хорошому виконанні таких же завдань вдома.
- Дитина систематично порушує правила поведінки, хоча знає їх.
- У дитини труднощі в спілкуванні з однолітками або вчителем (конфлікти) і т.п.
Шановні Батьки!
Психолог може виправити порушення дитячої діяльності лише за допомогою батьків та вчителя. Тому все вийде лише в тому випадку, якщо ви будете готові це зробити і докладете всіх зусиль до зміни дій і відносин. Все залежить від вас самих!
- Психолог пояснює ситуацію і спільно з Вами шукає можливі шляхи вирішення проблеми. Змінити ситуацію розвитку дитини можуть тільки батьки та інші близькі до дитині дорослі.
- Як правило, те, що спочатку батькам здається виключно «шкільної» проблемою дитини, насправді є наслідком або сімейних, або перекочували з більш ранніх етапів розвитку дитини проблем. У таких випадках психолог працює не тільки і не стільки з самою дитиною, скільки з парою «батько-дитина».
- При роботі з психологом Ви і Ваша дитина займається не пасивну позицію, а позицію активних, зацікавлених учасників.
- Психолог дотримується конфіденційності, він не розголошує інформацію, отриману від Вас або від дитини.
- Вивчивши отриману інформацію, психолог може дати рекомендації вчителю щодо того, як ефективніше працювати з Вашою дитиною.
Нормативно-правові документи
Психологічна служба гімназії діє згідно наказу Міністерства освіти і науки України №27 від 03 травня 1999 року «Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України», керується в своїй роботі Положенням про психологічну службу.
Графік роботи пункту психологічної консультативної допомоги:
Понеділок – П’ятниця з 08:00 – 16:00год. каб. 24 (б)
Четвер –методичний день
Обід 13.00-14.00
Домовитися про консультування можна за телефоном: 0677053110
email: fcg.ps@ukr.net
Відредаговано 02.10.2020