Як виховувати любов до читання в сім’ї

«Читання – ось найкраще навчання» - стверджує народна мудрість. Не погодитися з цими словами не можна. В актуальності їх переконуєшся щоразу, коли мова заходить про роль книги в житті людини.

Особистісно-орієнтовна модель навчання і виховання становить у центр уваги учня як особистість, у формуванні якої велика роль відведена саме книзі.

Щоб сформувати інтерес до книги, потрібно, щоб батьки розуміли, що «читання – засіб контакту дитини з широким світом». Книгу називають вчителем життя. Спілкування з книгою – не така проста справа.

Читання – це творчий процес.

Вчителі та бібліотекарі гімназії перебувають у постійному пошуку нових форм роботи з учнями: організувати читання учнів, формувати потреби в читанні й розвивати читацький інтерес.

Спостереження показали, що сучасні діти стали читати значно менше. Якщо раніше моральність, естетична культура були показником соціального розвитку особистості, то тепер головним став матеріальний успіх. Дорослі схвильовані проблемами матеріального добробуту. У них немає часу не тільки на читання, але й на спілкування з власною дитиною. Їм значно важче примусити дітей до читання. Отож, діти не мають перед собою ідеалу людини, яку слід цінувати і поважати за те, що вона начитана, освічена, культурна.

Отже, одне із завдань сім’ї, бібліотекаря, вчителя - допомогти дитині якнайшвидше і найкраще оволодіти навичками читання, роботи з книгою, елементами пошуку потрібної інформації.

Значить, найпочесніше місце серед джерел інформації треба надати саме книзі. Це можливо, якщо:

  • вивчити захоплення дітей;
  • їхні інтереси;
  • цікавитися читацькими формулярами;
  • показати величезні можливості пізнання світу за допомогою книги.

Слід привчати дітей працювати з книгою систематично, а не час від часу. Їх треба навчити читати швидко, але, щоб прочитане було зрозумілим. Після цього треба подумати, що нового дізналися, що захотіли розповісти, запам’ятати. Можливо виписати цікаву інформацію до записника або читацького щоденника. Використовувати прочитане у власному мовленні, при написанні творчих робіт.

Читання – найважливіша сфера духовного життя, тому важливо у молодших учнів розвивати уміння самостійно проводити дозвілля за допомогою книги.

Пам’ятка батькам

Як зацікавити дітей читати

  1. Давайте хороший приклад Вашій дитині, показуючи їй, як Вам подобається читати. Тримайте вдома велику кількість книг та журналів. Нехай Ваша дитина побачить Вас за читанням.
  2. Дайте дитині подивитися Вашу книгу. Читайте її вголос або дозвольте їй прочитати її Вам. Визначте певний час і місце для читання.
  3. Регулярно відвідуйте бібліотеку. Покажіть Вашій дитині, як бібліотека працює і де дитина може знайти свої улюблені книги.
  4. Приносьте своїй дитині книги, які задовольняють її індивідуальні потреби, наприклад, на спортивну тематику, про тварин, птахів, включаючи художню і документальну літературу.
  5. Зацікавте свою дитину яким-небудь хобі чи діяльністю, котра потребує читання та подобається їй. Конструюйте, готуйте їжу, грайте в настільні ігри, через те, що такі заняття потребують, щоб дитина читала інструкції.
  6. Заохочуйте Ваших дітей до листування зі своїми однолітками. Ними можуть бути друзі. Котрі переїхали далеко, далекі родичі, просто друзі з листування.
  7. Організуйте «пошук скарбів». Заховайте якусь річ, наприклад нову книгу, а потім лишіть письмові підказки, котрі приведуть дитину на це місце.
  8. Заплануйте екскурсію до зоопарку, цирку, музею тощо. Знайдіть книги, котрій з цим пов’язані, і поділіться ними з Вашою дитиною.
  9. Заохочуйте Вашу дитину складати різні історії і записуйте їх в той час, коли вона їх розповідає. Зробіть її власну збірку оповідань, записуючи історії і добавляючи її власні малюнки. Пізніше Ваша дитина зможе читати свою книгу Вам, другу, молодшому брату чи системі.
  10. Якщо Ваша дитина – неохочий читач, вигадайте гру з читання буденних речей, таких як коробка з-під каші, наклейки, старі листівки, комікси, програми телепередач. На холодильнику чи родинній інформаційній дошці лишайте повідомлення, котрі її можуть зацікавити.

Як виховати маленького читача

  1. Читайте вашій дитині поштові листівки, газети, інструкції на коробках з-під дитячого харчування. Це дуже важливо для дитини.
  2. Доки дитина росте, показуйте їй малюнки та збірки оповідань. Кольори і форми вразять її, а слухання веде до вивчення.
  3. Регулярно відвідуйте бібліотеку. Дозвольте дітям вибирати книги самостійно.
  4. Читання перед сном повинно стати регулярною сімейною традицією. Якщо для читання будуть вибрані правильні книги, то навіть старшим дітям буде цікавим читання вголос.
  5. Пам’ятайте про поезію! Короткий вірш – це найкоротший спосіб привернути увагу на деякий час.
  6. Заохочуйте дітей до читання вголос в той час, коли ви готуєте, прасуєте, шиєте, займаєтесь приготуванням інші тощо.
  7. Використовуйте телебачення, щоб привернути увагу до читання. Більше читайте про людей, країни і різні речі, котрі цікавлять вашу родину по телебаченню.
  8. Тримайте вдома безліч матеріалу для читання. Зберігайте дитячу літературу на нижчих полицях, щоб діти могли її легко дістати.
  9. Нехай ваша дитина побачить Вас за читанням. Розмовляйте про те, що читаєте.
  10. Даруйте книги дітям. Цим Ви даєте зрозуміти, що книги – особливі.

 


Відредаговано 10.07.2018

Оголошення

23.10.2019

27 жовтня Інтеракт запрошує небайдужих відвідати притулок для собак. Збір о 10:00 біля ЦДЮТ

18.10.2019

Восьма гімназійна виставка "Я-колекціонер" проводитиметься 25 жовтня з 9:00 до 13:00 у актовій залі. Попередню заявку просимо подавати педагогу-організатору Сухенко К.О.

01.10.2019

Щосуботи проводиться вивчення польської мови – 9:00 год. (каб.15) та китайської – об 11:00 год. (каб.15).

Мови викладаються носіями мови-волонтерами з Польщі та Китаю. Курс можуть відвідувати учні інших шкіл Черкас.

17.09.2019

З 02 до 31 жовтня 2019 року проводяться обласні інтернет-олімпіади з: української мови та літератури, російської мови, історії, правознавства, математики, фізики, астрономії, хімії, біології з екологією, географії, інформатики, інформаційних технологій.За отримане ПЕРШЕ місце учасник іде на обласний етап олімпіади без участі у міському етапові. Все на http://oipopp.ed-sp.net/?q=node/41293


31.01.2019

        • Ліцензовані підготовка та екзаменування на отримання міжнародних мовних сертифікатів учнями та дорослими у центрі ОЛІМПУС
        • Шановні батьки! Якщо у Вас виникли проблеми з проектом «Електронний щоденник», звертайтесь до розробників програми за тел. 0631763400 або 0961188363 та 0990582219,  Viber: 380631763400
        • Відтепер, довідку можна замовити онлайн. Заходь і замов потрібний документ! 
        • Гімназійне самоврядування вже в Telegram: t.me/fcgweb
        • З квітня 2018 року робота ПШ Райдуга припинена. Набору на курси у 2019-2020 н.р. не оголошуватиметься.
        • З 2016 року відкрита "гаряча" лінія Департаменту освіти та гуманітраної політики міськради – (0472) 56-60-88 з питань освіти, що працює з понеділка до четверга з 08:00 до 17:00, а в п’ятницю з 08:00 до 16:00
        • Стипендіальна програма ЗАВТРА.UA
        • Дошка оголошень - БІОЛОГІЯ ТА ЕКОЛОГІЯ



        Структура 2019-2020 навчального року:

        • І семестр: з 02.09.2019 по 30.12.2019
        • ІІ семестр: з 09.01.2020 по 29.05.2020

        Канікули:

        • осінні: з 28.10.2019 до 03.11.2019
        • зимові: з 31.12.2019 до 08.01.2020
        • проміжні: з 24.02.2020 до 01.03.2020
        • весняні: з 23.03.2019 до 29.03.2019

        Бажаєте вчасно отримувати нові оголошення? залиште свою електронну адресу!

        Опитування

        Чи знаєш ти структуру Нової української школи?

        Так - 19

        Ні - 26

        Якою ти бачиш в перспективі ПМГ?

        Початковою школою - 3

        Гімназією (5-9 класи) - 18

        Академічним ліцеєм (10-12 класи) - 14

        Не знаю - 15

        Чи варто зберегти мовний профіль ПМГ в майбутньому?

        Тільки так - 39

        Ні, потрібно посилити інші предмети - 7

        Не знаю - 2

        Чи хотів би ти сам обирати навч. предмети?

        Так - 48

        Ні - 2

        Не знаю - 0