“Українець успішний тоді, коли вільний”: які пріоритети визначив Оксен Лісовий для МОН, зокрема у сфері академічної доброчесності
МОН має стати частиною стратегії оборони: у школах, у профтехах і вишах виховувати свідомих громадян і майбутніх розробників технорішень для перемоги, лідерів суспільної думки.
Такий пріоритет роботи МОН визначив новопризначений міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.
Серед інших напрямів роботи він назвав такі:
- подальша цифровізація освіти разом із командою Михайла Федорова, створення цифрової екосистеми для дітей, батьків, учителів та освітніх управлінців;
- адаптація до наслідків війни: відновлення освітньої інфраструктури, створення механізмів для ефективного онлайн-навчання, а там, де дозволяє безпекова ситуація, – повернення до офлайну;
- створення міжнародної коаліції, що співпрацює з донорами для відновлення освіти і науки;
- турбота про всіх дітей – і тих, які виїхали за кордон, і тих, які лишаються будь-де в Україні: вимірювання освітніх втрат (не “розривів”, наголосив міністр), розроблення
- системи їх надолуження, пріоритет ментального здоров’я;
- визначення ролі вчителя як одного з ключових партнерів, союзників, а не виконавця завдань, “гвинтика бюрократичної машини”; підвищення престижу професії вчителя, переосмислення
- вищої педагогічної освіти, перегляд системи оплати праці;
- пріоритет професійно-технічної освіти.
“Пам’ятаю про одну важливу річ: українець успішний тоді, коли вільний. Тож будуємо вільну освіту для вільних людей”, – наголосив Оксен Лісовий.
Серед пріоритетів, на яких, на думку депутатки, має сфокусуватися міністерство за каденції Лісового, такі:
- організувати безпечне середовище в українських школах, садочках, вишах – потрібні надійні укриття, щоб діти могли навчатися не лише дистанційно; деpycифікувати навчальний процес на всіх рівнях;
- змінювати навчальні програми, особливо в 5 класах, де розпочалася реформа НУШ;
- запровадити чіткі, прозорі, зрозумілі кваліфікаційні вимоги для ректорів;
- провести моніторинг знань, моніторинг освітніх втрат.