Учні та місцева влада по-різному ставляться до формування мережі ліцеїв
Редколегія сайту вирішила перепостити цей матеріал,адже ця тема актуальна для нас,так як з 2027 року ми повинні стати академічним ліцеєм.
Переважна більшість учнів 10–11 класів та студентів коледжів і профтехів (понад 70%) згодна навчатись у закладі освіти в іншому населеному пункті, але з кращими умовами.
Натомість більшість голів територіальних громад і депутатів місцевих рад готова до створення академічних ліцеїв лише у своїй громаді.
Про це свідчать результати соціологічного дослідження «Реформа профільної середньої освіти», проведеного Київським міжнародним інститутом соціології, у якому узяли участь понад 80 тисяч опитаних.
Згідно з дослідженням, 81% голів територіальних громад, де проживають менш як 1200 учнів, готові створювати академічні ліцеї.
«56% голів ТГ і 59% депутатів місцевих рад готові до співробітництва з іншими громадами для створення ліцею, але якщо він буде на території їхньої громади. Тільки відповідно 8% і 7% підтримали би співробітництво, якщо ліцей буде на території іншої громади. Водночас третина голів громад або проти, або не мають власної думки щодо цього», – йдеться в дослідженні.
Водночас батьки та учні демонструють обережний інтерес до навчання в більш віддаленому від дому закладі освіти, але з кращими умовами.
Найбільше батьків погоджуються на навчання їхніх дітей у більш віддаленому закладі за умови організованого підвезення або ж незначної відстані до школи.
Менше батьків вказали умовою безоплатне харчування, і ще менше – забезпечення гуртожитком.
Зі свого боку учні 10–11 класів також погоджуються на цей варіант за умови організованого підвезення (або наявності громадського транспорту), але в дітей інша топ-вимога – збереження колективу однокласників.
Щодо вчителів, то 40% опитаних педагогів також готові працювати в іншій громаді, якщо поряд не буде академічного ліцею.
Натомість 60% відповіли, що не погодилися б на це (хоча з них категорично відкидають таку можливість – 12%, а решта радше відкидають це).
Основні умови, щоб учителі погодилися на викладання в іншій громаді – гарантії гідних умов праці (48%) і наближеність (47%).
Окрім того, 38% педагогів говорять про підвезення. Водночас 4% стверджують, що вони не потребують спеціальних умов для такого рішення.